vrijdag 26 mei 2017

Dagje uit


Vorige week hadden we nog even zin om een dagje
weg te gaan, tussen alle familiezaken door..
Al lang wilde ik al eens naar museum Voorlinden
in Wassenaar, zo gezegd, zo gedaan..
(oh, zou dat maar voor alles gelden, dat wat er gezegd 
wordt ook zo gedaan wordt, dat zou fijn zijn ;-)
Ik had er al regelmatig plaatjes van gezien op Instagram,
gek is dat eigenlijk dat als je ergens naar toe gaat tegenwoordig,
je echt alles al van te voren online kan bekijken
En als je op Instagram kijkt, is dat eigenlijk hetzelfde
als vroeger dia's kijken bij een saai familielid, 
toen had je er na 3 dia's ook allang genoeg van,
 nu blijkbaar niet meer..maar dat terzijde..


Ik had er dus al beelden van gezien en het leek me
een fijn dagje uit en dat was het zeker ook.
Omdat het een doordeweekse dag was, 
was het niet zo heel erg druk, fijn was dat.
Het museum ligt in een prachtig park en het gebouw
zelf is licht en ruim, met vrij lege zalen (daar hou ik van)
Op het moment is er een tentoonstelling van Martin Creed,
waar de cactussen en de stoelen (onder andere van zijn)
ik vind zijn werk erg leuk en anders, als je het nog
wil zien moet je snel zijn van want de tentoonstelling
is nog te zien tot 11 juni.


Mocht je dat niet halen, zou ik toch gaan want er
is nog meer dan genoeg te zien en er komt vast wel iets
moois voor in de plaats (oh, ik voel het aan alles,
ik had toch echt bij de VVV moeten gaan werken, haha)
Kortom een aanrader dus, hoewel het natuurlijk veel 
hipper is om termen te gebruiken als hotspot (aah:-)
of must see maar daar heb ik echt een hekel aan, haha.

Oh ja, volgende week ga ik naar Wenen, ik zal maandag
nog een berichtje posten (het wordt een beetje een 
rommeltje op deze blog, dan ben ik er weer een tijdje niet,
maar mijn blog is zo'n beetje als mijn leven, hij waait met 
de wind mee en op het moment zit er weinig richting in)

Het lijkt me een leuk idee om aan 4 mensen een kaartje 
te sturen vanuit Oostenrijk, mocht je er eentje willen 
ontvangen laat dan een reactie achter dan vraag ik maandag
vier mensen om hun adres, mochten er vier reageren natuurlijk!

Ik wens je een heel goed weekend, het wordt warm,
dus kalm aan en ik hoop op een fijne onweersbui.
-X-

13 opmerkingen:

  1. Hahahaha.....mochten er vier reageren...grapjurk! Er zullen er eerder veertig reageren dan vier :-).
    Maar hoe dan ook, ik zou het leuk vinden om een kaartje van je te ontvangen uit Wenen.
    Als herinnering aan die heerlijke stad waar ik afgelopen augustus vier dagen was met mijn beste, liefste, oudste vriendin om de dertigste verjaardag van onze vriendschap te vieren.
    Dat kaartje komt dan in mijn bullet journal, zodat ik telkens even weer met een grijns op mijn snoet aan jou én aan het heerlijke Wenen denk!
    Oh, en ga vooral zo door met je blog, het is iedere dag juist zo een fijne verrassing om te lezen wat je bezighoudt. X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wij anders ook wel, want ik verlang al zo lang om eens naar Wenen te gaan, de muziek-stad ... maar het is nog niet gelukt en dat zal met de kindertjes ook niet voor meteen zijn ... :)
    ik voel het helemaal zoals Heidi, dat het zo fijn en verrassend en gewoon heel ECHT is om je te lezen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou dolgraag een kaartje uit Oostenrijk ontvangen. Ben nog nooit in Wenen geweest. Het staat, samen met vele bestemmingen (haha) op het lijstje. Heel veel plezier in Wenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, een echt kaartje uit Oostenrijk, dat zou gezellig zijn! Ik krijg veel te weinig Echte Post tegenwoordig & ben ook nog nooit naar Wenen geweest... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lijkt mij ook een geweldig museum!
    Ik ontvang graag post, zeker van jou. Er is de laatste tijd weinig leuks meer in de brievenbus, omdat ik zelf bijna niets verzend wegens studiestress. Ik stuur in ieder geval echte post terug! Ik wens je een fijne tijd in Wenen (samen).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb al vaak gehoord over dit museum, maar ik ben er nog nooit geweest. Misschien toch eens doen nu jij er ook zo enthousiast over bent.
    Ben je niet een beetje te streng op jezelf. Jouw blog is echt geen rommeltje. Je laat ons meegenieten van al jouw zinnige overdenkingen en je toont prachtige foto's met jouw zo herkenbare stijl.
    Ga lekker genieten in Wenen en neem je tijd. Jouw blog en al jouw volgers zijn er na jou trip weer. Klaar om nieuwe belevenissen van je te zien en te horen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een lief idee, daar doe ik graag aan mee

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O, vast veel meer mensen dan vier lezen je blog en willen zo'n kaartje graag ontvangen. Ik vind het een verademing om te lezen met de wind mee en niet alleen de perfecte (geschreven) plaatjes! En Wenen is de stad van de romantiek, van dromen, daarvandaan wil ik dolgraag een kaartje ontvangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zou dat leuk zijn: een kaartje uit Oostenrijk. Het is jaren geleden dat ik voor het laatst een vakantiekaartje gekregen heb. Ik heb ze (die van al die jaren geleden) nog steeds lol!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, graag. Ik ben dol op kaartjes. Als je wilt, stuur ik je er in de herfst een terug vanuit Zandvoort :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oh een kaartje., lijkt mij geweldig. Mag ik er dan van de zomer eentje terugsturen. Mocht ik niet tot 1 van de 4 gelukkigen behoren, geen probleem. Stuur ik je alsnog een kaartje (als je dat zou willen uiteraard)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ja, ik zie daar ook de gekleurde broccoli stempels. Geweldig! Heel veel plezier met je zoon en hopelijk wordt het net zo'n mooi weer als het afgelopen weekend. Fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)