woensdag 6 september 2017

Eeh, welke kleur zal ik kiezen..


Soms komt een idee zomaar binnenvallen, dan zou 
je niet eens kunnen zeggen waar het vandaan kwam.
De beste krijg ik vaak als ik helemaal niet bezig ben
met iets te verzinnen, maar gewoon aan het fietsen ben
of aan het handwerken, van die bezigheden waarbij je
gedachten zomaar door je hoofd heen dwarrelen..
Zo zag ik ineens de kleurenkaarten voor me, ik tekende ze,
bewerkte ze in Photoshop, printte ze uit en sneed ze..


Daarna zette ik een plaatje op Instagram en kreeg 
zo veel enthousiaste reacties dat ik nog maar wat pagina's
printte en ze op maat sneed, maar oh oh wat een werk.
Omdat een A4 pagina niet precies 30 centimeter lang is,
waren de kaartjes niet precies gelijk en moest ik ze allemaal
met een klein snij-apparaatje op maat snijden.
Dat was zo'n rotwerk dat ik er na 5 setjes wel genoeg van
had en nog steeds waren het ongelijke stapeltjes..
Dus ik zette op Instagram dat het een 'very limited edition'
zou worden, waarop mensen vroegen of ze niet 
op een wachtlijst konden, oh haha, een wachtlijst..


De 5 setjes waren in no time verkocht, ik vertelde even
aan P over de kaartjes en dat het leuk was maar nu al 
afgelopen, waarop hij zei, welnee joh, we gaan
gewoon regelen dat al de gevraagde setjes er komen.
(hij is altijd veel optimistischer dan ik, hij ziet nooit
problemen, maar mogelijkheden :-)
Na een heleboel ja maren van mijn kant, bedacht hij een
goed systeem om de kaartjes te snijden, ik doe dat soort
dingen op gevoel, hij bekijkt het nuchter en technisch.


Dus samen maakten we heel, heel veel setjes, 
we zaten uren te printen, hij te snijden, terwijl ik ze inpakte.
Dat klinkt gezelliger en makkelijker dan het was, soms
haperde de printer (vaak) maakte ik heel veel misdrukken
omdat ik een knipperend lampje negeerde, lagen er stapels
verkeerd gesneden kaartjes in een schaal en werden kaartjes 
door elkaar gehaald en zaten we eindeloos te sorteren.
P bleef kalm, ik was nogal eens paniekerig, maar het is gelukt,
een ieder die een setje wilde heeft er eentje.
Ze staan nog wel steeds in de webshop, maar de grote
berg bestellingen is weggewerkt en daar ben ik stiekem
wel een beetje blij om, want het zomaar een ideetje,
wat binnen kwam vallen terwijl ik iets heel anders deed.

Ik wens je een fijne dag, hier is het echt herfstachtig..
(dat zijn kaartjes in de tinten grijs, bruinachtig en 
nog wat groen hier en daar :-)
-X-

4 opmerkingen:

  1. Zo zie je maar dat geweldige ideeën 'ineens' kunnen aanwaaien. Bedankt om al jouw inspiratie met ons te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind ze mooi en zet ze zeker op mijn verlanglijstje. Zelf laat ik het printen en snijwerk bij een drukker doen. Dat scheelt zoveel werk en je krijgt dan van die perfecte stapeltjes papier. Heel veel succes met je winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zomaar een ideetje en je ziet hoeveel mensen er enthousiast zijn. Bij volgende ideetjes vraag je P om even mee te denken hoe je dat zo handig mogelijk kunt aanpakken. Dan houd jij er plezier in en ook nog wat financieel aan over.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze geweldig! En handig! Top ideeetjr hoor! Waar veel mensen blij mee zijn! Liefs

    BeantwoordenVerwijderen

Met dank voor je reactie (thank you for your thoughts)